Home / Zakelijk / De waarde van Identity Management

De waarde van Identity Management

In elke organisatie zijn medewerkers die allen toegang moeten hebben tot applicaties en informatie in het netwerk of in the cloud. Die toegang willen zij niet alleen vanuit de organisatie, maar ook vanuit huis of een andere locatie (vliegveld). Daarnaast willen zij flexibel zijn in de apparatuur die zij gebruiken (PC, laptop, smartphone of tablet).

Om ervoor te zorgen dat medewerkers de juiste rechten hebben tot het netwerk (en dus niet teveel rechten of onnodige rechten tot bepaalde applicaties) zijn de afdeling ICT-beheer en applicatiemanagement dagelijks druk bezig met het doorvoeren van wijzigingen in user accounts en toegangsrechten. En dat in een netwerk dat steeds complexer wordt.

De werkzaamheden die ICT-beheer en applicatiebeheerders uitvoeren kunnen bijvoorbeeld zijn het aanmaken van een nieuw user account bij een nieuwe medewerker, het doorvoeren van een naamswijziging bij een huwelijk of echtscheiding, een wachtwoord reset doorvoeren, extra rechten op applicaties toewijzen, rechten ontnemen en user accounts deactiveren wanneer een medewerker de organisatie verlaat.

Het beheren van al deze wijzigingen vraagt op veel handmatig werk. En bij een groot aantal medewerkers is het werk voor deze afdelingen niet te overzien. Ze zijn niet in controle over gebruikers en hun toegangsrechten en dat leidt tot beveiligingsissues of het niet kunnen voldoen aan audits.

Met Identity and Access Management software is het mogelijk om de identiteiten en de toegangsrechten die zij hebben op resources over meerdere systemen en platformen te beheren. Termen als authentication management, access management, wachtwoordbeheer, user provisioning, Role Bases Access Control (RBAC) en workflow management en self service zijn hierin herkenbaar.

Er zijn diverse grote leveranciers van Identity & Access Management oplossingen, zoals Microsoft en Oracle. Het nadeel van deze leveranciers is dat zij een oplossing leveren die veel te groot en niet-flexibel is. Het duurt gemiddeld twee jaar alvorens deze oplossingen volledig geïmplementeerd zijn. Tools4ever hanteert een gefaseerde benadering en voert haar Identity & Access Management omgeving stapsgewijs in binnen organisaties. Organisaties kunnen daardoor snel wennen aan de nieuwe procedures en werkwijzen en ook de investering kan stapsgewijs verlopen.

Resultaat hiervan is een flexibele Identity & Access Management (IAM) omgeving waarmee snel ROI kan worden gerealiseerd.

In elke organisatie zijn medewerkers die allen toegang moeten hebben tot applicaties en informatie in het netwerk of in the cloud. Die toegang willen zij niet alleen vanuit de organisatie, maar ook vanuit huis of een andere locatie (vliegveld). Daarnaast willen zij flexibel zijn in de apparatuur die zij gebruiken (PC, laptop, smartphone of tablet). Om ervoor te zorgen dat medewerkers de juiste rechten hebben tot het netwerk (en dus niet teveel rechten of onnodige rechten tot bepaalde applicaties) zijn de afdeling ICT-beheer en applicatiemanagement dagelijks druk bezig met het doorvoeren van wijzigingen in user accounts en toegangsrechten. En dat…

Review Overview

User Rating: Be the first one !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten