Home / Zakelijk / De vele voordelen van een telefonische antwoordservice

De vele voordelen van een telefonische antwoordservice

Bent u werkzaam als jurist, advocaat, makelaar óf een andere branche waarin uw werkzaamheden tijdrovend zijn? Heeft u daarbij zelf weinig tijd om iedere keer de telefoon op te nemen. Of sterker nog – houdt dit u dikwijls van uw werkzaamheden af? Misschien is dan voor u de tijd aangebroken om eens na te denken over het inschakelen van een telefonische antwoordservice. Op die manier komt uw bereikbaarheid niet in het nauw, maar kunt u wél volgens uw eigen tempo doorwerken aan waar u dan ook mee bezig bent.

Wat is een telefonische antwoordservice?

Situaties zoals hierboven genoemd komen erg vaak voor bij personen en/of bedrijven die hun beroep met passie uitvoeren. Telefonische zaken die nog even worden nagevraagd, even iets checken per telefoon: het zijn inkomende gesprekken die weliswaar nodig zijn, maar niet altijd even lekker uitkomen. Bovendien kunnen ze uw concentratie aardig opbreken. Wanneer u een telefonische antwoordservice inschakelt, heeft u dit probleem niet. Zo’n systeem beantwoordt het telefoontje dat even niet uitkomt op afstand. Met andere woorden: iemand anders beantwoordt uw belletje namens uw persoon. Erg handig voor beroepsbeoefenaars die vaak in situaties zitten waarbij de telefoon zelf niet kan worden opgenomen.

Een voorbeeld

Zo’n antwoordservice iets van latere zorg? Dan onderschat u wellicht het belang van zo’n telefoonservice. Veel bedrijven leiden namelijk aantoonbaar veel verlies door simpelweg de telefoon niet op te nemen. Aan de andere kant van de lijn zomaar iemand hangen die u een dringend en uitermate belangrijk voorstel wilt doen.

Hoe werkt het?

Telefonische antwoordservices zorgen ervoor dat er altijd iemand is die namens u de telefoon opneemt. Op die manier bent u niet in persoon te bereiken voor nieuwe en bestaande klanten, maar is er altijd iemand die namens uw bedrijf kan spreken. En zij verkondigen niet zomaar informatie! Het werkt zo: een professioneel getrainde telefoniste ziet een gesprek binnenkomen – bedoeld voor uw bedrijf. Zij neemt namens u op. Tegelijkertijd verschijnt er op het beeldscherm waarover zij beschikt de methode waarop u wenst dat er wordt opgenomen. Zo bepaalt u zelf precies wát er op welke manier gezegd kan worden. Is de situatie dringend? Dan kunnen de telefonistes natuurlijk de klant of belanghebbende alsnog verbinden met uw persoon. Kan het gesprek wachten? Dan wordt er een notitie gemaakt. Zo beslist u altijd en overal over uw eigen werktempo.

Bent u werkzaam als jurist, advocaat, makelaar óf een andere branche waarin uw werkzaamheden tijdrovend zijn? Heeft u daarbij zelf weinig tijd om iedere keer de telefoon op te nemen. Of sterker nog - houdt dit u dikwijls van uw werkzaamheden af? Misschien is dan voor u de tijd aangebroken om eens na te denken over het inschakelen van een telefonische antwoordservice. Op die manier komt uw bereikbaarheid niet in het nauw, maar kunt u wél volgens uw eigen tempo doorwerken aan waar u dan ook mee bezig bent. Wat is een telefonische antwoordservice? Situaties zoals hierboven genoemd komen erg…

Review Overview

User Rating: Be the first one !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten