Home / Internet / Webinar & producten verkopen

Webinar & producten verkopen

Bedrijven en organisaties maken steeds meer gebruik van webinars om hun producten of diensten mee te promoten. Een net iets andere vorm dan de klassieke oude media. Of zijn er ook nadelen aan deze webinars verbonden?

Een webinar is een online presentatie die op het moment van gegeven direct wordt uitgezonden op het internet. Mensen die geïnteresseerd zijn in deze presentatie kunnen zich van de voren aanmelden. Tijdens de presentatie zal het nieuwe product of de nieuwe dienst uitgebreid worden besproken. Via een chat kunnen kijkers eventuele vragen stellen. Ook wordt er gedurende de presentatie een aantal polls verspreid om te peilen wat kijkers ervaren van bepaalde producten of diensten. Aan de hand van deze informatie kan een bedrijf altijd weer zijn nieuwe producten of diensten op baseren.

Maar het doorspelen van deze vragen van de kijkers kan best storend werken. De presentator krijgt tijdens zijn presentatie een aantal vragen doorgespeeld waardoor hij zich niet goed kan focussen op zijn presentatie. Het gevolg? De presentator raakt zijn tekst kwijt. Ook kunnen zich gedurende presentaties technische fouten voordoen. Denk aan de schijnwerpers die opeens uitvallen of gaan knipperen. Of een slechte internetverbinding waardoor de uitzending hapert. Dit heeft allemaal gevolgen voor de uitzending natuurlijk. Het gevolg kan zijn dat kijkers gaan afhaken.

En dat wil je niet als bedrijf of organisatie. Je wilt jouw product of dienst op een zo goed mogelijke manier aan zoveel mogelijk mensen verspreiden. Een oplossing hiervoor is om een webinar van te voren al op te nemen. Op die manier zal de presentator zich niet kunnen verspreken of zijn tekst volledig kwijt zijn. Daarnaast heeft de presentator daardoor ook meer ruimte om interactie te creëren met de kijkers. Kijkers voelen zich daardoor gehoord waardoor zij automatisch een goede indruk krijgen van de het bedrijf.

Het is dus verstandig om een webinar vooraf al op te nemen. Niet alleen om fouten te voorkomen, maar ook om meer ruimte te creëren voor interactie met de kijkers. Op deze manier kan je een nieuw product of dienst beter onder de aandacht brengen van consumenten.

Bedrijven en organisaties maken steeds meer gebruik van webinars om hun producten of diensten mee te promoten. Een net iets andere vorm dan de klassieke oude media. Of zijn er ook nadelen aan deze webinars verbonden? Een webinar is een online presentatie die op het moment van gegeven direct wordt uitgezonden op het internet. Mensen die geïnteresseerd zijn in deze presentatie kunnen zich van de voren aanmelden. Tijdens de presentatie zal het nieuwe product of de nieuwe dienst uitgebreid worden besproken. Via een chat kunnen kijkers eventuele vragen stellen. Ook wordt er gedurende de presentatie een aantal polls verspreid om…

Review Overview

User Rating: Be the first one !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten