Home / Internet / Waarom online reputatie management?

Waarom online reputatie management?

Het belang van online reputatiemanagement

Toenemend internetgebruik

Tijden veranderen. We brengen, veel meer dan vroeger, een groot deel van onze tijd door op het internet. Ervaringen worden gedeeld via social media, weblogs en talloze discussiefora. Ben je ontevreden over een bepaald persoon? Dan laat je dat even weten via Twitter. Ben je niet te spreken over een bedrijf? Dan reageer je je af op een forum. Zo simpel is het. En omdat mensen veel waarde hechten aan de meningen van anderen, heb je, als bedrijf of persoon, al snel een bepaalde online reputatie te pakken.

Imagoschade

Vervelend wordt het, als er negatieve publicaties de ronde doen, want deze kunnen leiden tot flinke imagoschade. Vooral voor bedrijven is dit een ware nachtmerrie. Tussen al die surfende mensen op het internet, zit namelijk ook die ene potentiële klant. En als je bedrijf klanten misloopt door negatieve berichtgeving, dan is dat het ergste wat kan gebeuren. Vaak is dat ene negatieve bericht dat online geplaatst is helemaal niet representatief. Alle tevreden klanten posten namelijk vaak minder op forums. Ook particulieren kunnen veel last hebben van vervelende berichten die over hun verspreid zijn op het internet. Hoe vaak gebeurt het niet dat je naam eerst wordt gegoogled voorafgaande aan een sollicitatie? En misschien ben je weleens een lening misgelopen omdat een bank een dergelijke zoekopdracht uitvoerde en op basis daarvan heeft besloten niet met jou in zee te gaan. Ook voor particulieren is online reputatiemanagement dus erg van belang.

Onderhoud je online reputatie

Het is belangrijk om je bewust worden van de informatie die over je te vinden is op internet. Denk daarbij niet alleen aan wat anderen over je schrijven maar ook aan de informatie die je zelf op internet zet. Zo kunnen bedrijven alleen al met een goede website vertrouwen creëren bij een klant. Verder is het voor organisaties belangrijk om te reageren op negatieve berichten en zelf te zorgen voor de plaatsing van positieve feedback. Het voeren van een actief beleid kan je online reputatie beschermen. Of je nu particulier of ondernemer bent, een goede online reputatie is essentieel! Er zijn ook bedrijven die zich specialiseren in online reputatie management en bedrijven én particulieren helpen met het verbeteren van hun online reputatie. Niet ieder bedrijf of ieder persoon is automatisch goed in het managen van hun online reputatie. Het kan een enorme opluchting zijn om deze uit handen te geven aan een bedrijf dat hier wél verstand van heeft. Neem ook eens een kijkje op deze website: www.reputatiegarantie.nl/marco-juffermans-bij-business-class/

Het belang van online reputatiemanagement Toenemend internetgebruik Tijden veranderen. We brengen, veel meer dan vroeger, een groot deel van onze tijd door op het internet. Ervaringen worden gedeeld via social media, weblogs en talloze discussiefora. Ben je ontevreden over een bepaald persoon? Dan laat je dat even weten via Twitter. Ben je niet te spreken over een bedrijf? Dan reageer je je af op een forum. Zo simpel is het. En omdat mensen veel waarde hechten aan de meningen van anderen, heb je, als bedrijf of persoon, al snel een bepaalde online reputatie te pakken. Imagoschade Vervelend wordt het, als…

Review Overview

User Rating: Be the first one !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten