Home / Internet / Steeds vaker mogelijk om klantenservice te benaderen via WhatsApp

Steeds vaker mogelijk om klantenservice te benaderen via WhatsApp

Het is al enige tijd gebruikelijk dat klanten contact kunnen onderhouden met bedrijven via Twitter of een andere vorm van sociale media. Het is voor mensen ook al heel gebruikelijk om open en bloot klachten neer te schrijven, in de hoop dat er dan wel een respons op komt. Maar het begint echter ook steeds gebruikelijker te worden dat mensen kunnen appen, WhatsApp is een opkomend medium in het bedrijfsleven. Het feit dat je Whatsapp gratis downloaden kan en gemakkelijk kunt gebruiken zal eraan bijdragen dat steeds meer bedrijven kiezen om ook WhatsApp toe te voegen aan manieren waarop klanten een bedrijf kunnen bereiken.

WildFM en Essent reeds te bereiken via WhatsApp

In de mediawereld is WhatsApp al een bekend gegeven, radiozender WildFM is al aan het appen met luisteraars. Het brengt een groot gemak met zich mee, omdat er snel en direct contact is met mensen, kunnen zij direct ergens op reageren met een foto of gesproken bericht. De gesproken berichten kunnen daarna meteen on-air uitgezonden worden waardoor de radio uitzendingen nog interactiever worden dan ze nu al zijn. Dit zou een groot pluspunt kunnen zijn. Ook energiegigant Essent is bezig met een test met betrekking op WhatsApp gebruiken om het klantencontact te verbeteren. Het bedrijf test in de maanden juli en augustus van 2014 of WhatsApp een toegevoegde waarde zou kunnen betekenen voor de klantenservice. De Whatsapjes komen binnen bij de klantenservice op een toestel, de vragen zullen echter enkel tijdens kantooruren beantwoord worden. Het is dus een bedrijfstelefoon waar de berichten op binnen komen, hierdoor zullen de privé WhatsApp gesprekken van medewerkers niet in gevaar gebracht worden. WhatsApp is een erg gemakkelijke vorm van communicatie ook omdat het, het eerste jaar gratis is en het gemakkelijk te downloaden is op bijvoorbeeld; whatsapp-download.nl. Toch zijn er nog wat twijfels over het gebruik van de app om bedrijven te kunnen benaderen het is dan ook interessant om de bevindingen van Essent te volgen.

Goed voorbeeld doet volgen

Wanneer de proef van Essent succesvol blijkt zullen er naar verwachten nog veel meer grotere bedrijven volgen. Een groot voordeel van een appje kunnen sturen is dat je niet uren aan de telefoon hoeft te hangen met de klantenservice, in veel gevallen al uren voordat je iemand aan de lijn hebt. Daarnaast is WhatsApp veel persoonlijker dan Twitter of een andere vorm van sociale media. Je krijgt bij WhatsApp namelijk het antwoord binnen op je eigen scherm en kunt vervolgens kiezen wat je hiermee wenst te doen. De hoop is dan ook dat de proef succesvol afgesloten zal worden, een van de meest voorkomende klachten van de wat grotere bedrijven is namelijk dat er een gebrek is aan respons. Door een telefoon in te zetten met WhatsApp zouden bedrijven zich weer wat persoonlijker op kunnen stellen naar hun klanten. Essent is in ieder geval twee maanden aan het proefdraaien, en de eerste signalen die naar buiten komen vanuit Essent zijn positief te noemen. Wie Essent wil bereiken via WhatsApp kan dit op werkdagen doen tussen 09:00 en 17:00 uur.

Het is al enige tijd gebruikelijk dat klanten contact kunnen onderhouden met bedrijven via Twitter of een andere vorm van sociale media. Het is voor mensen ook al heel gebruikelijk om open en bloot klachten neer te schrijven, in de hoop dat er dan wel een respons op komt. Maar het begint echter ook steeds gebruikelijker te worden dat mensen kunnen appen, WhatsApp is een opkomend medium in het bedrijfsleven. Het feit dat je Whatsapp gratis downloaden kan en gemakkelijk kunt gebruiken zal eraan bijdragen dat steeds meer bedrijven kiezen om ook WhatsApp toe te voegen aan manieren waarop klanten…

Review Overview

User Rating: Be the first one !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten