Home / Internet / Het belang van M-commerce

Het belang van M-commerce

Uit recent onderzoek Mobile360 van TNS-Nipo blijkt dat Nederland leidend is in Europa wanneer het gaat om mobiel gebruik. Bij dit onderzoek werden meer dan 1.000 smartphone- en tabletgebruikers gemeten op hun gebruik. Wereldwijd wordt er gemiddeld 31 uur besteedt aan mobiel gebruik. In Nederland blijkt 59% van de mensen een smartphone te bezitten, en 51% van de huishoudens is in het bezit van een tablet. Wanneer je als bedrijf geen mobiele applicaties aanbiedt mis je dus een behoorlijk aandeel gebruikers! maar kies je nu voor een mobiele applicatie of is een mobiele website afdoende?

Kansen

De markt lijkt dus klaar voor het gebruik van Mobiel internetverkeer. Uit de  Twinkle top honderd (grootste online retailers) blijkt echter dat slechts 60% over een mobielvriendelijke website te beschikken. Investeren in de M-commerce is kostbaar en tijdrovend. Toch is uit de zoekwoordplanner van Google Adwords eenvoudig op te maken dat steeds meer mensen zoeken via mobiele apparaten. Tel daarbij op dat het aantal mensen dat zoekt via de Desktop afneemt, dan wordt het dus tijd voor actie.

Betalingen

22% van de betalingen via het Adyen-platform heeft plaatsgevonden via mobiel verkeer in het tweede kwartaal van 2014. In vergelijking met het kwartaal ervoor is dat een stijging van 9%. Deze stijging is er ondanks de in-app geregistreerde betalingen. Deze hoeven niet perse via het mobiel kanaal geregistreerd te worden.

App VS Mobiele website

Voor veel ondernemers rust er dan nog de vraag: wat is beter, een App of mobiele website? Hier zijn geen duidelijke antwoorden op te geven. Een Mobiele app wordt vaak gebruikt voor bezoekers die deze frequent bezoeken. Voor Applicatie ontwikkeling kan je het best naar gespecialiseerde bedrijven gaan, die weten hoe ze de verschillende software kunnen instellen voor verscheidene besturingssystemen. Android is op moment van schrijven veruit het meest gebruikte besturingssysteem. Wanneer je een mobiele website hebt dan is deze vaak ingericht voor een eenmalig bezoek. Het is dan ook vaak goedkoper, laagdrempeliger en kan worden gevonden via de zoekmachines. Echter is het zo dat functies van de smartphone niet kunnen worden gebruikt zoals GPS of camera. Als deze functies niet noodzakelijk zijn voor jou idee, dan is wellicht een mobiele website voldoende.

Keuze

De keuze heeft dus veel te maken met jou bedoelingen van de website of App. Wil je iets weten of te zien krijgen van je bezoeker? Dan is een App een goede oplossing die heel interactief kan worden ingericht. Ben jij een ambitieuze ondernemer met een webshop en wil jij mobiele gebruikers bereiken? Wellicht is een mobielvriendelijke website dan voldoende.

Uit recent onderzoek Mobile360 van TNS-Nipo blijkt dat Nederland leidend is in Europa wanneer het gaat om mobiel gebruik. Bij dit onderzoek werden meer dan 1.000 smartphone- en tabletgebruikers gemeten op hun gebruik. Wereldwijd wordt er gemiddeld 31 uur besteedt aan mobiel gebruik. In Nederland blijkt 59% van de mensen een smartphone te bezitten, en 51% van de huishoudens is in het bezit van een tablet. Wanneer je als bedrijf geen mobiele applicaties aanbiedt mis je dus een behoorlijk aandeel gebruikers! maar kies je nu voor een mobiele applicatie of is een mobiele website afdoende? Kansen De markt lijkt dus…

Review Overview

User Rating: Be the first one !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten