Home / Internet / Google Grants voor goede doelen

Google Grants voor goede doelen

Goede doelen zijn op ieder moment in het jaar op zoek naar onder andere nieuwe donateurs en/of vrijwilligers. Ook het vergroten van de naamsbekendheid is een belangrijke doelstelling voor goede doelen. Dit om het belang van de organisatie op de kaart te zetten en een wezenlijk effect te kunnen genereren voor het doel wat men nastreeft. Of het nu gaat om het bestrijden van een genadeloze ziekte of het leveren van noodzakelijke producten voor mensen in nood, ieder goed doel verdiend het om een podium te krijgen.

In tegenstelling tot wat non-profit organisaties wensen te bereiken, zijn de budgetten om deze doelen te bereiken vaak beperkt. Het overgrote deel van de inkomsten wenst men namelijk om te zetten in een direct donatie welke het doel van de stichting ondersteund. Iedere kans op meer exposure, het liefst tegen zo min mogelijke kosten, wordt met beide handen aangegrepen. Dit gebeurt zowel met de stoppers in een offline omgeving als in toenemende mate in een online omgeving. De online omgeving is hiervoor namelijk uitermate geschikt, aangezien websites van goede doelen vaak zo goed zijn ingericht dat bezoekers direct kunnen overgaan tot doneren en/of zich kunnen inschrijven als een nieuwe vrijwilliger. Eens te meer een reden om de mogelijkheden qua meer bereik op internet te verkennen.

Een belangrijke ondersteunde factor welke non-profit organisaties vaak over het hoofd zien is Google Grants. Google Grants is namelijk de oplossing voor het bereiken van een grotere doelgroep in de online wereld. Met Google Grants stelt Google goede doelen in staat om tot maar liefst $10.000,- per maand gratis te adverteren via het welbekende Google Adwords advertentieplatform van Google. Wanneer je voldoet aan de vereisten voor het aanvragen van een Google Grants status, dan kun je tot in lengte van jaren profiteren van het advertentienetwerk van Google.

Google Grants is niets anders dan dat je een campagne opbouwt op basis van voor het goede doel belangrijke zoekwoorden. Door zoekwoorden op te nemen waarop de stichting wenst te worden gevonden, is de kans aannemelijk dat de ingegeven advertentie zichtbaar wordt wanneer men in Google een overeenkomende zoekopdracht invult. Door te klikken op de advertentie kunnen bezoekers direct worden doorgestuurd naar de website en kan de bezoeker de gewenste informatie inzichtelijk krijgen. Uiteraard is het de kunst om de juiste zoekwoorden toe te passen en om de advertentieteksten optimaal in te richten, zodat de resultaten binnen het gestelde gratis advertentiebudget van Google maximaal zijn. Overweeg daarom ook om Google Grants uitbesteden als optie te nemen, zodat je het gewenste resultaat kunt bereiken voor de stichting. Het ondersteunen van de missie van non-profit organisaties blijft ook de voorname drijfveer achter het voeren van succesvolle campagnes via Google Grants door Google.

Goede doelen zijn op ieder moment in het jaar op zoek naar onder andere nieuwe donateurs en/of vrijwilligers. Ook het vergroten van de naamsbekendheid is een belangrijke doelstelling voor goede doelen. Dit om het belang van de organisatie op de kaart te zetten en een wezenlijk effect te kunnen genereren voor het doel wat men nastreeft. Of het nu gaat om het bestrijden van een genadeloze ziekte of het leveren van noodzakelijke producten voor mensen in nood, ieder goed doel verdiend het om een podium te krijgen. In tegenstelling tot wat non-profit organisaties wensen te bereiken, zijn de budgetten om…

Review Overview

User Rating: 4.95 ( 3 votes)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten