Home / Gezondheid / Wat moet ik doen om af te vallen?

Wat moet ik doen om af te vallen?

Gezonde en goede voeding rijk aan nutriënten
Kies altijd voor gezonde voeding. Een voorbeeld van gezond eten is zaden, tonijn en kip. Het is van belang dat je lichaam voldoende nutriënten binnenkrijgt als je af wilt slanken. Er bevinden zich veel voedingsstoffen zoals macronutriënten in gezonde voeding. Het is slim om kleine porties te gebruiken maar meerdere maaltijden. Het is normaal de voeding voor een dag te delen in zes porties. 3 grote maaltijden en drie snacks. De periode tussen de grote porties is dan makkelijker vol te houden. Je hebt op deze manier om de paar uur wat te eten. Mocht dan echt nog honger krijgt neem dan een thee of koffie.

Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd
Het is slim om iedere morgen je ontbijt te nemen. De stofwisseling wordt door het ontbijt verhoogd. Je levert het lichaam met het ontbijt energie voor het begin van de dag. Tussendoortjes in de morgen worden er ook mee voorkomen. Je begint de dag zoals het hoort met een gezond ontbijt. Een volwaardig ontbijt bestaat bijvoorbeeld uit een appel met yoghurt. Neem een ontbijt dat je genoeg energie bezorgt voor de dag. Als je een ontbijt neemt ga dan voor een eiwitbron met koolhydraten.

Sporten is altijd goed
Beginnen met sporten is altijd een goede optie. Drie keren bewegen in de week is benodigd. Snelwandelen voor een uur is een voorbeeld van sporten. Hardlopen is een andere wijze om te bewegen. Zelfs als je niets doet verbrand je een groot aantal calorieën als je sport. Ga aan de gang met krachttraining. Het onderhoud van spiermassa verbruikt meer calorieën in rust. Het afslanken gaat hierdoor sneller. De stofwisseling wordt versneld door meer spieren. Wandel elke dag een stukje. Er is een flink verschil in het aantal calorieën dat je verbruikt als je vaker wandelt. 30 minuten wandelen per dag maakt een flink verschil. Door enkel te wandelen kun je al afvallen.

Houdt je vooruitgang bij in een dagboek
Een dagboek bijhouden met je voeding is verstandig. Wanneer je opschrijft hoeveel je eet krijg je een uitstekend beeld van je eetpatroon. Je kunt hierdoor eveneens meteen inzien waar het niet goed gaat. Om het weer de goede kant op te laten gaan kun je daarna aanpassingen doen. De progressie meten kan op meerdere wijzen. Hanteer ten eerste de spiegel om het verschil te zien. Een weegschaal wordt ook door veel mensen gehanteerd. Daarnaast geven je kleren aan of er verschil is.

Gezonde en goede voeding rijk aan nutriënten Kies altijd voor gezonde voeding. Een voorbeeld van gezond eten is zaden, tonijn en kip. Het is van belang dat je lichaam voldoende nutriënten binnenkrijgt als je af wilt slanken. Er bevinden zich veel voedingsstoffen zoals macronutriënten in gezonde voeding. Het is slim om kleine porties te gebruiken maar meerdere maaltijden. Het is normaal de voeding voor een dag te delen in zes porties. 3 grote maaltijden en drie snacks. De periode tussen de grote porties is dan makkelijker vol te houden. Je hebt op deze manier om de paar uur wat te…

Review Overview

User Rating: Be the first one !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten