Home / Gezondheid / Tips om goed uitgerust aan de dag te beginnen!

Tips om goed uitgerust aan de dag te beginnen!

Niks is fijner dan een goede  nachtrust om vervolgens met een frisse kop en humeur aan de nieuwe dag te beginnen. Je collega’s, vrienden en familie zullen dit ongetwijfeld ook erg op prijs stellen. Echter is een goede nachtrust niet voor iedereen even vanzelfsprekend. Er zijn in Nederland heel wat mensen die slaapproblemen hebben. Diverse factoren zijn van invloed op het slaapgedrag van een mens, zoals voldoende dagelijkse beweging overdag en een vast ritme. Hieronder volgen een aantal tips om jouw nacht rustiger te maken om er zo voor te zorgen dat je beter slaapt en dus goed aan de volgende dag begint.

Kies het juiste materiaal
Om je nachtrust te bevorderen is het belangrijk om op goed materiaal te slapen. Dit materiaal moet bij jouw eigen slaaphouding passen. Zo zijn er matrassen die geschikt zijn voor rugliggers en weer andere matrassen die beter passen bij zijliggers. Ook het beddengoed, zoals het dekbedovertrek en hoeslaken kunnen je nachtrust bevorderen. Kies dus zorgvuldig het juiste materiaal dat bij je past. Een specialist kan je hierbij helpen. Bij Bedsupply kun je bijvoorbeeld terecht voor een advies op maat voor jouw eigen materiaal.

Lees een boek
Een goede stimulans om goed tot rust te komen is het lezen van een boek voordat je gaat slapen. Dit zal voor velen al zeer herkenbaar zijn; het helpt ook echt! Lees zo’n 15 minuten en je zal vanzelf voelen dat je rustig aan in slaap doezelt. Lezen kost flink wat inspanning voor je ogen, waardoor je vanzelf in slaap valt. Let wel op bij de keuze van het genre. Een spannend boek kan je adrenaline juist verhogen, waardoor je toch wilt doorlezen en minder goed in slaap kan komen.

Gedachten uit
Wanneer je in bed ligt is het verleidelijk om na te gaan denken over de dag of andere dingen. Piekeren werkt echter niet bevorderend en staat jouw nachtrust juist tegen. Spreek dus met jezelf af om maximaal 15 minuten na te denken en sluit je vervolgens helemaal van je gedachten af. Deze gedachtes kun je met oefeningen helemaal leren los laten.

Slaap niet te lang uit
Lang uitslapen is heerlijk en voor sommigen zelfs een genot. Zorg er echter voor dat je niet te vaak te lang in bed blijft liggen. Aan het eind van de dag ben je zover uitgerust en heb je jezelf gedurende de dag zo weinig ingespannen dat je geen slaap hebt en dus niet in slaap kan komen. Let hier goed mee op!

Naast deze 4 tips zijn er nog andere trucjes om jouw nachtrust te verbeteren. Hoe bevorder jij jouw nachtrust het liefst?

Niks is fijner dan een goede  nachtrust om vervolgens met een frisse kop en humeur aan de nieuwe dag te beginnen. Je collega’s, vrienden en familie zullen dit ongetwijfeld ook erg op prijs stellen. Echter is een goede nachtrust niet voor iedereen even vanzelfsprekend. Er zijn in Nederland heel wat mensen die slaapproblemen hebben. Diverse factoren zijn van invloed op het slaapgedrag van een mens, zoals voldoende dagelijkse beweging overdag en een vast ritme. Hieronder volgen een aantal tips om jouw nacht rustiger te maken om er zo voor te zorgen dat je beter slaapt en dus goed aan de…

Review Overview

User Rating: Be the first one !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten