Home / Gezondheid / Start met bewegen en begin met afslanken

Start met bewegen en begin met afslanken

Afslanken wordt niet alleen makkelijker als je beweegt maar je lichaam wordt er ook gezonder door. De conditie en het uithoudingsvermogen verbeteren snel als je begint met bewegen. Doordat de bloedcirculatie versneld wordt moet het hart sneller pompen. Het gevolg is dat je hart sterker wordt en meer aankan. Zo heeft bewegen nog veel meer voordelen. Door te bewegen wordt het risico op veel gezondheidsklachten verminderd. Het is zelfs zo dat bepaalde aandoeningen voorkomen kunnen worden door veel te bewegen. Bewegen verlaagt het risico op hart- en vaatziekten, hoge bloeddruk, obesitas, hoog cholesterol maar het vermindert ook depressies en angsten.

Wandelen
Je kunt elke dag wandelen om te starten. Voor een beginner is wandelen een goede start. Het lichaam kan met wandelen wennen aan de lichaamsbeweging. De kans op blessures wordt hierdoor veel kleiner. Er is een aanzienlijk verschil in het aantal calorieën dat je verbruikt wanneer je 3 of 4 keer in de week wandelt. Je merkt verschil wanneer je per dag 30 minuten wandelt. Dit merk je aan de conditie maar ook aan de fitheid van je lichaam. Wandelen is een makkelijke optie om vet te verbranden.

Dansen
Een vermakelijke manier om slanker te worden is dansen. Het is een leuke manier om calorieën te verbranden. Je verbruikt veel energie door te dansen. Het is gemakkelijk bij de dansschool te doen of gewoon thuis. Dansen met een hoog tempo verbrandt meer calorieën dan langzame dansen. Hoe meer je zweet, hoe beter het is. Door te dansen komen daarnaast hormonen vrij die je een goed gevoel geven. Deze hormonen heten endorfinen die bij alle vormen van lichaamsbeweging vrijkomen. Het is mogelijk om circa 300 calorieën verbruiken met een uur dansen.

Andere vormen van bewegen
Iets anders dan sporten is ook goed om af te vallen. Je hoeft niet iedere dag in de sportschool te zweten. Maak het jezelf moeilijk door de trap te kiezen of loop een blokje om als je ergens heen moet. Simpele aanpassingen aan je leefgewoontes kunnen een groot verschil maken. Ruim vaker de tuin op zodat je meer in beweging bent. Roltrappen en de lift worden vermeden zodat je nog meer beweegt. Deze middelen zijn gemaakt voor het gemak zodat je minder hoeft te bewegen. Door de trap te verkiezen verbrand je veel meer energie. Dit is eenvoudig in je leefpatroon in te voegen maar het maakt een heel groot verschil. Al deze kleine beetjes zorgen ervoor dat je meer in beweging bent.

Afslanken wordt niet alleen makkelijker als je beweegt maar je lichaam wordt er ook gezonder door. De conditie en het uithoudingsvermogen verbeteren snel als je begint met bewegen. Doordat de bloedcirculatie versneld wordt moet het hart sneller pompen. Het gevolg is dat je hart sterker wordt en meer aankan. Zo heeft bewegen nog veel meer voordelen. Door te bewegen wordt het risico op veel gezondheidsklachten verminderd. Het is zelfs zo dat bepaalde aandoeningen voorkomen kunnen worden door veel te bewegen. Bewegen verlaagt het risico op hart- en vaatziekten, hoge bloeddruk, obesitas, hoog cholesterol maar het vermindert ook depressies en angsten.…

Review Overview

User Rating: Be the first one !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten