Home / Gezondheid / Snel afvallen door droog trainen

Snel afvallen door droog trainen

Iedereen wil graag snel afvallen, het liefst zo makkelijk mogelijk. Helemaal als de feestdagen weer achter de rug zijn, wil iedereen de draad weer op pakken. Zo gemakkelijk gaat het helaas niet. Wie af wil vallen moet af en toe pijn lijden. Het snackgehalte zal wat omlaag moeten en ook aan een beetje sport ontkom je vaak niet. Natuurlijk kun je afvallen zonder te sporten, maar het gaat sneller wanneer je toch wat extra beweegt.

Om het allemaal toch wat gemakkelijker en sneller te laten gaan, beschrijven we in dit artikel een speciale training waar je enorm snel mee kunt afvallen. Deze speciale training heet droog trainen. Ben je ook zo zat van al die uren lopen op een loopband of steppen op een crosstrainer? Dan is deze training echt wat voor jou!

Droog trainen wat is het?

Droog trainen is een speciale manier van trainen waarbij je extra veel vet verbrand. Hierbij hoort krachttraining en cardio. Zo’n training hoeft niet lang te duren, maar moet wel op hoge intensiteit uitgevoerd worden. Bij krachttraining voor je oefeningen uit met weinig gewicht en met een hoog aantal herhalingen. Je moet in staat zijn om met een bepaald gewicht 15 herhalingen te kunnen maken, dus niet meer en niet minder. In het begin is dit even zoeken naar het juiste gewicht, maar hier kom je snel genoeg achter. Bij deze trainingen, train je per dag een kleine en een grote spiergroep.

Een voorbeeld:

Dag 1: Rug en biceps
Dag 2: Schouders en triceps
Dag 3: Borst en buik
Dag 4:Benen en buik

Bovenstaande is maar een voorbeeld en je kunt hier zelf in variëren.

Droog trainen en cardio

Bij droog trainen is ook cardio training ook een belangrijk aspect, welke cardio training je doet maakt niet uit. Het is belangrijk dat je een training kiest die jij leuk vindt. Voorbeelden zijn: roeien, fietsen hardlopen, traplopen, touwspringen enzovoort. Een cardio training voor je uit na de krachttraining. Dit doe je 16 minuten lang op lage intensiteit.

Droog trainen zonder sportschool

Droog trainen zonder naar de sportschool te gaan wordt lastig, maar het is mogelijk. Je kunt je bijvoorbeeld beperken tot alleen cardio. Deze cardio training voer je dan op hoge intensiteit uit, met korte rustpauzes. Om het hardlopen als voorbeeld te nemen kun je bijvoorbeeld 5 minuten op een rustig tempo lopen, om vervolgens 20 minuten interval training te doen en af te sluiten met 5 minuten uitlopen. Bij de interval training van 20 minuten loop je om en om 1 minuut op lage intensiteit en 30 seconden op hoge intensiteit.

Mocht je bovenstaande training willen uitvoeren houd er dan rekening mee dat je geen spiermassa opbouwt. Wanneer je droger gaat worden, zal er dus niet bijzonder veel spiermassa tevoorschijn komen. Hiervoor moet je toch echt een sportschool bezoeken.

Verder zijn er nog trainingen zoals Insanity, waarbij je met lichaamsgewicht spiermassa opbouwt en vet verliest. Ook de moeite waard om eens te bekijken.

Iedereen wil graag snel afvallen, het liefst zo makkelijk mogelijk. Helemaal als de feestdagen weer achter de rug zijn, wil iedereen de draad weer op pakken. Zo gemakkelijk gaat het helaas niet. Wie af wil vallen moet af en toe pijn lijden. Het snackgehalte zal wat omlaag moeten en ook aan een beetje sport ontkom je vaak niet. Natuurlijk kun je afvallen zonder te sporten, maar het gaat sneller wanneer je toch wat extra beweegt. Om het allemaal toch wat gemakkelijker en sneller te laten gaan, beschrijven we in dit artikel een speciale training waar je enorm snel mee kunt…

Review Overview

User Rating: 4.85 ( 1 votes)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten