Home / Gezondheid / Dikmakers

Dikmakers

Verschillende dranken zijn echte dikmakers, waaronder sommige zogenaamd ‘gezonde dranken’. Wilt u graag wat kilo’s afvallen? Wees dan alert op deze dikmakers.

Fruitdranken

De schappen van de supermarkt staan vol allerlei ‘fruit’ dranken, maar vaak is dit niet meer dan een zeer klein percentage fruit in combinatie met een groot percentage zoetstoffen. U denkt bewust te leven met deze ‘gezonde’ fruitdranken of supplementen zoals Carbuloss, maar het blijken echte dikmakers te zijn. Wilt u graag een echt gezonde drank, kies dan voor 1 glas verse sinaasappelsap, cranberrysap of wortelsap.

Energiedranken

Energiedranken zijn een bron van cafeïne, maar ook van suiker. De werking is duidelijk: een energiebom die los gaat in uw lichaam. U bent wakker er kunt goed helder nadenken. Helaas duurt dit relatief kort en volgt er een zwaardere dip. Wilt u echt wakker worden: kies liever voor een kop koffie zonder suiker of melk. Wilt u helder na kunnen denken: probeer dan eens een hand met walnoten.

Vitaminedranken

Andere dikmakers zijn vitaminedranken. Er zijn gezonde varianten, maar let op: kijk op de verpakking of er naast de vitamines niet toevallig suikers aan de drank zijn toegevoegd.

Smoothies

Joghurt en fruit in de blender, het lijkt een gezonde drank, waarom is dit dan een dikmaker? Omdat de hoeveelheid fruit in één glas in verhouding erg veel is. In een mango smoothie kan bijna een hele mango verwerkt worden, een complete ananas verdwijnt in een glas of er worden 4 kiwi’s gepureerd. Ook wordt er regelmatig suiker toegevoegd voor een zoete smaak. Wilt u graag een smoothie drinken; kies dan voor suikervrij en een klein glas. Of beter: eet vers fruit.

Sportdranken

Ondanks dat de naam soms anders doet vermoeden, zijn diverse sportdranken echte dikmakers! Met name de zeer zoete AA-drink of Extran kunt u beter niet gebruiken tenzij u een topatleet bent. Bij gemiddelde inspanning is water of lichte limonade al voldoende; het primaire doel is uw lichaam van vocht te voorzien. Bij zware inspanning kunt u het best kiezen voor isotone sportdranken.

Alcohol

Het drinken van 1 á 2 glazen wijn per dag heeft een positieve invloed op uw gezondheid. Maar wist u dat 3 of meer drankjes enkel nadelige effecten kent? U zou dan zelfs gezonder leven als u helemaal geen alcohol zou drinken. Daarom: beperk de alcohol consumpties tot een maximum van 1 tot 2 glazen.

Frisdrank

Frisdranken zijn per definitie dikmakers. Ook de minder zoete varianten met vruchtensmaak bevatten al snel 100 calorieën per glas, inclusief 6 scheppen suiker. Als u graag wilt afvallen, kies dan ook liever niet voor de light-variant, maar liever voor groene thee of water.

Verschillende dranken zijn echte dikmakers, waaronder sommige zogenaamd ‘gezonde dranken’. Wilt u graag wat kilo’s afvallen? Wees dan alert op deze dikmakers. Fruitdranken De schappen van de supermarkt staan vol allerlei ‘fruit’ dranken, maar vaak is dit niet meer dan een zeer klein percentage fruit in combinatie met een groot percentage zoetstoffen. U denkt bewust te leven met deze ‘gezonde’ fruitdranken of supplementen zoals Carbuloss, maar het blijken echte dikmakers te zijn. Wilt u graag een echt gezonde drank, kies dan voor 1 glas verse sinaasappelsap, cranberrysap of wortelsap. Energiedranken Energiedranken zijn een bron van cafeïne, maar ook van suiker.…

Review Overview

User Rating: Be the first one !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten