Home / Gezondheid / De voor- en nadelen van creatine gebruik

De voor- en nadelen van creatine gebruik

Creatine is de laatste jaren een bekend begrip geworden bij vele sporters. Zowel in de fitness industrie als bij andere sporters, het is namelijk één van de weinig supplementen dat bewezen heeft echt te helpen. En daarom is het ook zo geliefd bij sporters. Maar ook dit supplement heeft natuurlijk zijn eigen voordelen en nadelen, zoals elk supplement heeft. Hieronder lichten wij de diverse voor-en nadelen van creatine gebruik uit zodat je beter bent geïnformeerd over dit onderwerp als je hier aan wilt beginnen.

De nadelen en voordelen van creatine gebruik.

Het gebruik van creatine supplementen word door veel mensen hetzelfde gezien als anabolen, maar klopt deze bewering eigenlijk wel? Na het onderzoeken van talloze informatie ben ik erachter gekomen dat creatine en anabolen een heel groot verschil zijn. Anabolen zijn namelijk middelen die veelal op onnatuurlijke wijze zorgen voor de opbouw van spieren, ze laten spieren wel groeien maar geven niet de kracht die creatine wel geeft. Bij anabolen zijn er dan ook verschillende nadelen te vinden, echter bij creatine ligt dit heel anders omdat creatine een stof is die wij ook binnenkrijgen via het eten, en het lichaam maakt zelf tenslotte ook creatine aan. Voor wie dus op een verantwoorde manier een spiermassa wilt opbouwen is creatine een hele grote aanrader, en zullen wij het gebruik van dergelijke anabolen ( er zijn vele verschillende soorten op de markt ) finaal afraden want als er gekozen moet worden tussen gezond en ongezond dan gaan we toch ten slotte voor gezond?

Wat zijn de voordelen van creatine gebruik?

Creatine heeft tal van voordelen, het is namelijk een stof die goed is voor ons lichaam en het helpt de spieren om op een natuurlijke wijze te groeien. Vele negatieve bijwerkingen komen ook haast niet voor, doordat het lichaam zelf deze stof ook aanmaakt. Door het lichaam extra creatine te geven zien we daar heel veel voordelen in terugkomen. Voornamelijk zijn de grote voordelen van creatine gebruik dan ook dat het de spieren versterkt waardoor het uithoudingsvermogen word verhoogd en de kracht toeneemt.

Op het gebied van creatine supplementen zijn er diverse merken en producten erg populair. Enkele shops waar je hier ook voor terecht kunt zijn XXLnutrition, Body & Fitshop, BodyLab, Bodystore, Sportvoedingplaza en vele anderen op het web. Ook bestaan er diverse mogelijkheden het te kopen bij fysieke winkels in Nederland, al is het aanbod hier een stuk kleiner. Enkele bekende producten zijn Creapure tasty tabs, Muscletech premium creatine, Musclelpharm creatine, Creakong en Megagrow XXL Nutrition.

Creatine is de laatste jaren een bekend begrip geworden bij vele sporters. Zowel in de fitness industrie als bij andere sporters, het is namelijk één van de weinig supplementen dat bewezen heeft echt te helpen. En daarom is het ook zo geliefd bij sporters. Maar ook dit supplement heeft natuurlijk zijn eigen voordelen en nadelen, zoals elk supplement heeft. Hieronder lichten wij de diverse voor-en nadelen van creatine gebruik uit zodat je beter bent geïnformeerd over dit onderwerp als je hier aan wilt beginnen. De nadelen en voordelen van creatine gebruik. Het gebruik van creatine supplementen word door veel mensen…

Review Overview

User Rating: 0.5 ( 1 votes)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten