Home / Gezondheid / Afvallen, Sport en Voeding

Afvallen, Sport en Voeding

Een mooi lichaam zonder teveel vet, wie wil dit niet? Afvallen en op gewicht blijven hangt samen met sport en voeding. Een sport die ik gebruikt heb bij het afvallen is krachttraining. Veel vrouwen denken dat ze daar te gespierd van worden, dit dacht ik eerst ook. Maar niets is minder waar!

Krachttraining

Krachttraining en afvallen werken goed samen. Door krachttraining neemt je spiermassa toe en spiermassa zorgt voor een hoger calorieverbruik in rust. Krachttraining zorgt ook voor een boost van je stofwisseling. Er zijn een paar dingen waar je op moet letten bij krachttraining. Maak gebruik van een goed schema. Als je een beginner bent kan je gebruik maken van een standaard schema. De gevorderden maken meestal een eigen schema. Het is belangrijk dat je de trainingen goed inricht om overtraining te voorkomen.

Vaak denken mensen dat een goed schema het belangrijkste is, maar dit is niet waar. Voeding en rust is net zo belangrijk om spiermassa op te bouwen. Als een van de drie onderdelen (training, voeding en rust) niet in orde is zal je nooit het maximale van je lichaam kunnen vragen. Een goed voedingsschema is minstens zo belangrijk als een trainingsschema. De hoeveelheid rust die een persoon nodig heeft is voor iedereen anders, dit leer je na verloop van tijd zelf aan te voelen. De voordelen van krachttraining:

  • Groeien van de spiermassa.
  • Mooi afgetraind lichaam.
  • Veel variatie mogelijk in krachttraining

Voeding

Je voeding is heel belangrijk bij het afvallen. Alles valt of staat met wat je per dag eet. Per dag kreeg ik bijvoorbeeld 1500 calorieën binnen. Ik maak zelf mijn eigen voedingsschema. Hierbij let ik op wat voor vetten, eiwitten en koolhydraten ik binnenkrijg.

Je lichaam gebruikt vet als energiebron. Een overschot aan calorieën wordt opgeslagen als vet. Als je aan het afvallen bent moet je geen vetten gaan verbannen, ieder lichaam heeft vetten nodig. Goede vetten zitten is vis, eieren en noten.

Eiwitten zijn de bouwstenen van de spieren. Voor het verteren van eiwitten gebruikt je lichaam meer energie, hierdoor zal je langer een vol gevoel houden. Goede eiwitten zitten in zuivel, eieren en vlees.

Koolhydraten zijn de brandstof van je lichaam. Voorbeelden van goede koolhydraten zijn volkoren pasta, zilvervlies rijst en volkoren brood.

Afvallen met shakes

Een van de dingen waarmee ik geëxperimenteerd heb is: afvallen met shakes. Het is de bedoeling dat een paar maaltijden worden vervangen door eiwitshakes. Shakes zijn er in veel verschillende smaken en soorten. Daarnaast is het heel simpel om een shake te bereiden.

Een mooi lichaam zonder teveel vet, wie wil dit niet? Afvallen en op gewicht blijven hangt samen met sport en voeding. Een sport die ik gebruikt heb bij het afvallen is krachttraining. Veel vrouwen denken dat ze daar te gespierd van worden, dit dacht ik eerst ook. Maar niets is minder waar! Krachttraining Krachttraining en afvallen werken goed samen. Door krachttraining neemt je spiermassa toe en spiermassa zorgt voor een hoger calorieverbruik in rust. Krachttraining zorgt ook voor een boost van je stofwisseling. Er zijn een paar dingen waar je op moet letten bij krachttraining. Maak gebruik van een goed…

Review Overview

User Rating: Be the first one !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten